Min mask


Målar en mask med hjälp av sorgens palett
Abstrakta konturer för att inte släppa ut tårarna
Skimrande ögon som är fyllda med tårar
Men mörkret låter dem inte släppas lösa
Den genomskinliga masken reflekterar himlens stjärnor
En regnbåge fylld med olika färger
Som sakta suddas ut framför min ögonvrå
Regn, mörker, ångest, smärta och det tomma intet återstår
Kärlek, ljus, värme, hjärta och gnistrande skönhet
Är det som får mitt bottenlösa hav att sköljas bort
I alla fall för en kort sekund så själen får andas
En illusion av regn droppar ner från mitt kalla ansikte
Målar mig ett par vingar då mina egna inte bär
Flyr från min värld till en plats där bara glädje existerar
Månen som lyser på den becksvarta himlen
Bortom dimman finns en helt ny värld
En värld full av silver och guld
Likt ett paradis där det inte finns plats för sorg
Men än finns bara det i min fantasi
Bakom skymningsljuset finns en längtan
Att sudda ut masken med livets pensel
Så jag får plats att andas och leva igen.


Skriven av Celicia, 17 år.

Kommentarer
Postat av: Celicia

tack tack :)

2010-06-22 @ 13:32:53
URL: http://celiciahallin.webblogg.se/
Postat av: Anna

Va fint skrivet!

2010-06-22 @ 15:14:51
Postat av: c

Ja vad fint du skriver och vad duktig du är på att uttrycka dig!!

2010-06-22 @ 21:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0