What to do?

Hej tjejer!

Igår på chatten fick jag frågan vad man kunde göra på sommarlovet, förutom att bada. Vilken bra fråga! Nu tycker jag att vi gör en gemensam kraftansträngning och försöker hitta på saker man kan göra när dagarna känns långa. Här kommer mina tips:

Baka en kaka, läsa en bok, skriva dagbok, ta sovmorgon, gå ut i skogen, plocka blommor, måla naglarna, skriva sina memoarer (eller göra en best-of sammanfattning av sin blogg), hälsa på mormor, gå till biblioteket, titta på alla avsnitt av sin favoritserie, måla om en pall, skriva en novell, lyssna på musik, äta jordgubbar, sy något, gå till ett museum, läsa tjejzonens blogg, rensa garderoben, gå till Myrorna och hitta den där prylen man inte visste att man letade efter, äta en ny glass varje dag, framkalla lite bilder och göra ett album, bygga en kojja och läsa en fantasybok där inne, överraska en kompis på jobbet, gå på parkteatern (googla! finns i fler städer än Stockholm!), fläta hela håret och sedan fläta ut det, ta ett bad sent på kvällen, sticka en halsduk till vintern, bestämma sig för att lära sig något nytt (typ allt om en drottning) och göra det, baka maränger, äta maränger, tänka på vart man vill vara om ett par år och fundera på hur man ska ta mig dit, rita sitt drömhus och inreda det, bläddra i en tidning och välja en sak man vill få på varje sida, fylla sin musikspelare med musik och lyssna på den under ett träd, gå till ett stall/hage och klappa hästar, sätta sig på en bänk och titta på människor – fantisera om deras liv.

Kom igen nu tjejer – vad kan man göra?

Kom ihåg att man mår bra av sol och ljus, så försök ta er ut!


Äta lite god sommarfrukt kanske?


Kommentarer
Postat av: Helena

Det absolut bästa jag vet är att läsa en bok. Att få ta del av och sjunka in i en helt annan värld än sin egen. Då spelar det ingen roll om det är en kärleksberättelse eller någon hemsk genre. Kärlek blir man glad av och även från de hemska genrerna kan jag få tillfredställelse av att läsa om någon som faktiskt har det sämre än jag. Att veta att man aldrig är ensam. Jag lider ju såklart med de som blir utsatta för hemsa saker och jag vet ju att det händer i verkligheten också, men att i ett enskilt fall som en bok kunna intala sig själv att det inte är på riktigt, att vi faktiskt lever i en bättre värld, kan ge mig tillfredställelse.

2010-07-05 @ 10:51:27
Postat av: M

Ja, böcker är hemskt bra att få rymma iväg med! Har du någon favorit bok?

2010-07-05 @ 22:21:34
Postat av: Helena

Jag vet inte. Har inte läst så mycket det senaste. Läser mest på sommaren när jag inte har massa plugg i skolan. Läste precis ut "På måndag död". Det är en bok från serien Bones som går på tv. Den var väldigt hemsk men så bra skriven att jag inte kunde lägga den ifrån mig. Låg och läste till 4 på natten, eller ska vi säga morgonen? haha

2010-07-06 @ 10:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0