Volontären har ordet

Det är sällan lätt att utsätta sig för sina fobier. Höga höjder, spindlar, clowner.. you name it! Ett bra sätt att närma sig problemet kan vara att utsätta sig för det läskiga i små, små doser. Hitta vägar som lindrar ångesten, helt enkelt. Om man är ihärdig kanske den rent av försvinner efter ett tag. Själv klarar jag inte av att se skräckfilmer och så har det varit i ett par år. Det är någonting med de maskerna, låtsasblodet och de hårresande musikstyckena i filmerna som gör det svårt för mig att sova om nätterna. Mardrömmar är inte att leka med, mina vänner. För att få bukt med problemet har jag börjat läsa böcker av genren thriller. Häromdagen läste jag ut Linwood Barclays "Utan ett ord" och den innehöll ALLT. Oväntade tvister, monstruösa människor, mord. Allting som får det att vända sig i magen på mig. Det gick bra att läsa boken och snart kanske jag vågar mig på att se en skräckfilm. Det går om man vill! (Dessutom börjar mina vänner tröttna på att jag aldrig kan prata om vad jag tyckte om de nya Saw-filmerna..)


Har ni några förslag på läskiga och spännande böcker?

/En optimistisk volontär!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag gillar böckerna som Erica Spindler skriver.

Harlequin har de översatta till svenska. Tyvärr går inte den bästa av de att köpa på svenska längre.. Rekomenderar de starkt :)

2010-07-27 @ 12:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0