Solen skiner!

Hej! Hoppas egentligen att ni inte läser det här förens sent ikväll och att ni är ute och njuter av solen. Om ni kan - gör det och tänk på alla oss som måste sitta inomhus och jobba :) Om ni är ensamma och inte vet vad ni ska göra utomhus kan ni ju alltid lyssna på någon av sommarpratarna som vi tidigare tipsade om eller lyssna på lite musik och drömma er bort. Det är härligt att dagdrömma! Jag brukar dagdrömma om:

- Hur jag skulle vilja inreda min lägenhet
- Hur jag skulle vilja att mitt liv såg ut om 10 år
- Hur mitt liv skulle se ut om jag jobbade med något otippat: typ på cirkus, med läkare utan gränser eller om jag var en rockstjärna.

Brukar ni dagdrömma? Vad tänker ni på då?

När huden utsätts för sol kan den bilda d-vitamin som skyddar mot många sjukdomar, bl.a. tarmcancer, benskörhet, depression och schizofreni. Men kom ihåg att sätta på er en hatt och använda solkräm bara - annars kan solen få motsatt effekt och bli farlig, så fort huden blir röd måste man skydda den extra mycket. Men det vet ni säkert redan! Läs mer här och här. Sola säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0