Läsartext




Jag tänkte skriva lite om varför djur, speciellt hästar, spelar så stor roll i mitt liv. Tänkte då även passa på att visa upp denna bilden eftersom jag själv tycker den är mysig. Den hästen som är på bilden heter Zigge och är min absoluta favorit och har varit det i mååånga år. Han är alltid så snäll och go. Om jag är ledsen har bekymmer eller bara är nere för dagen och kommer till honom blir allt mycket bättre ganska fort. Han finns alltid där och jag är alltid lika välkommen in till honom, speciellt om jag har med mig något gott.  Han får mig alltid på bättre humör och är jag ledsen lägger han huvudet i min famn och tröstar mig. Här är han på bete på ett sort naturresarvat och njuter. När jag kom så upptäckte han mig långt innan jag upptäckte honom, men när jag kallade på honom för att jag såg att han stod o titta på mig kom han travande mot mig med spetsade öron. Sen hade jag honom i hälarna under alla de timmarna jag var där. Jag älskar även att fotografera så varje gång jag är där blir det en massa nya bilder på honom och ibland någon på honom och mig. Hade med mig min vän som tog några bilder på mig och Zigge med min kamera. Och för att vara ärlig så åkte jag ut till betet och hälsade på honom för att jag behövde komma bort från verkligheten ett tag o bara tadet lugnt o njuta. Och så fort jag gör något sånt känner han det på sig direkt och kommer fram till mig och ska trösta mig och få mig på bättre tankar. Och som ni ser på bilden så skulle jag bara kela lite med honom när han la upp huvudet i min famn och skulle trösta mig. Man blir så varm i hela sig själv när man har den kontakten med ett djur.

Om man bara tar sig tid att umgås med djur finner man alltid något djur som kan göra en lycklig. Djur är så härliga för de accepterar en för den du är och inte för att du är rik eller ser bra ut. De går efter det som är det finaste hos alla människor, nämligen insidan. Är du bara snäll mot de så är de helt underbara vänner som finns där i ur och i skur för att hjälpa dig på det sättet du vill. De kan hjälpa dig med allt mellan himmel och jord, om du bara med deras hjälp tar tag i problem för det kan inte göra det åt dig. Men de kommer stötta dig på vägen!
Tycker alla borde veta detta eftersom vad man än har för problem och kan dela de med någon (i mitt fall blev det först denna hästen) så kan man lösa så mycket. Man kan må så mycket bättre, för att de finns där i de lägen då det bara känns för svårt.

/Emma

Kommentarer
Postat av: M

Vilken otroligt fin bild! Tack för att du delade med dig av er fina vännskap.

2010-07-27 @ 09:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0