Ätstörning?

Vi fick en kommentar från en anonym läsare med en fråga:

Hej. Min kompis och en lärare säger att jag nog har anorexia men jag är rätt säker på att jag inte har det. Hur ver man om man har det?

Hej! Du är inte ensam, flera tjejer hör av sig till oss just för att de undrar om de har en ätstörning. Om du vill läsa på om ätstörningar och hur man blir frisk kan du klicka här för att komma till netdoktor och här för att komma till ätstörningar.se: s enkla test. Vill du prata med oss är nästa chattpass på ätstörningszonen imorgon söndag klockan 21:00-22:30. Adda oss på MSN: [email protected]. Om du inte vill chatta med oss och har fler frågor kan du istället skicka ett mail till [email protected] eller lämna en kommentar här på bloggen.

Kom ihåg att du förtjänar att må bra och att det finns hjälp att få!

Kommentarer
Postat av: Q

Ni vill förebygga psykisk ohälsa..om man redan är psykiskt sjuk (eller vad man ska kalla det) kan man ändå komma till er då?

2010-07-10 @ 18:18:27
URL: http://quintin.blogg.se/
Postat av: Tjejzonen

Hej Q!

Tjejzonen arbetar aktivt för att förebygga psykisk ohälsa, men också för att stötta och lyssna på er som redan mår dåligt av olika anledningar. Hos oss kan man få stöd via mail och chatt, men även i fysiska möten med en "Storasyster". Kolla in vad vi erbjuder på www.tjejzonen.com



Inga problem är för små eller för stora och inga frågor är dumma att ställa!

/Tjejzonen

2010-07-11 @ 14:28:27
URL: http://www.tjejzonen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0