När det regnar

Det är mulet och regnet häller ner i Stockholm. Även om man tänker på alla små kantareller och blåbär ute i skogen som växer och blir goda kan det kännas lite trist när det är sommarlov och man inte kan gå ut och hitta på något. Vad gör man då?

Läs en bok! Gå till biblioteket och låna en eller rota i någons bokhylla. Den här sommaren har jag läst Stieg Larssons böcker. Spännande och bra, men resulterade i att jag gick och låste överlåset och tittade i garderoben innan jag gick och la mig. Alltså inget för den som är lite lättskrämd....

Baka en kaka! Kanske en sats bullar? Eller en god sockerkaka kryddad med kardemumma efter smak och lite hallon? Googla på något gott och sätt igång.

Framkalla dina fotografier! Även om du redan har sett alla dina bilder på datorn kan det vara kul att ha ett riktigt album i framtiden. Något att visa barnbarnen eller plocka fram på en tjejmiddag om fem år. Dessutom är det jätte kul att pyssla ihop det!

Titta på din favoritfilm! Unna dig att titta på en film som du redan har sett flera gånger men blir glad av igen. Eller en film som du tyckte om när du var liten? Jag skulle vilja titta på Drömkåken, Ebba och Didrik, Skärgårdsdoktorn och Trollsommar...

Koka en kopp te! Det kan vara lite skönt att få mysa i soffan trots att det är mitt i sommaren. Koka en kopp te, hämta en filt och kryp upp. Ta hand om dig själv!


Kommentarer
Postat av: Helena

Eller så kan man ta sig till göteborg och njuta av solen. Ligga på en båt, sola, läsa en bok och se ut över skärgården. Som jag ;)

2010-08-02 @ 14:23:19
Postat av: Emma

Så synd att det är så trist väder i Stockholm.. I Malmö är det strålande skolsken med 25 grader varmt :)

2010-08-02 @ 15:07:57
URL: http://minanorexiresa.wordpress.com
Postat av: Matilda

Hihi, vad skönt för er! Jag har semester nästa vecka, då kanske man ska dra söder ut? :)

2010-08-02 @ 15:23:29
URL: http://tjejzonensommar.blogg.se/
Postat av: emma

Känns som om det vorde en bra idée om vädret bara håller sig så som det är placerat just nu :) har faktiskt inte haft särskillt mycket regn i malmö den senaste delen av sommaren :) Fast vem vet det kanske kommer..

2010-08-02 @ 20:46:17
URL: http://minanorexiresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0