Läsardikt

Ibland vill du bara fly
Från allt och alla
Ibland vill du bara gråta
Få gråta ut
Det gör livet ljusare
Det sa jag till dig
Det var innan du trodde på mig
Men nu vet du
Att jag alltid fanns där
Kanske önskar du
Att jag fortfarande fanns här?
Eller var jag bara ett spöke?
Vit och genomskinglig framför dig
Eller kanske en skyddsängel
Med ett varmt leende
Enbart åt dig
Eller var jag mig själv?
Så glad, men ibland
Så sorgsen
Jag vet inte vad jag var för dig
Men jag hoppas att jag var
Mig själv

För mer har jag inte...

Av Evelina

Kommentarer
Postat av: Volontär

Vilken fin dikt, vad duktig du är! Jag tycker att det är så fint när ni som läser vill dela med er.

2010-08-02 @ 15:24:30
Postat av: Helena

Jättefin!

2010-08-02 @ 15:58:41
Postat av: emma

Så Fin :)

Tycker själv det är superkul att skriva texter i olika former.. Denna var jätte fin :)

2010-08-02 @ 20:48:18
URL: http://minanorexiresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0